Wij hadden het genoegen om in samenwerking met het toegewijde team van Orangina Schweppes Int. haar corporate movie te realiseren. Doelstelling van de video was het bieden van een duidelijke overview over het concern, haar belangrijkste merken en kernwaarden.
Terra Preta heeft voor dit project haar full service aanpak toegepast. We zijn derhalve actief betrokken geweest bij de uitwerking van het concept, het verhaal, de voice-over, de muziek en de animaties.
De samenwerking tussen Organgina Schweppes Int. is tot stand gekomen nadat Terra Preta de pitch tussen diverse bureau’s heeft gewonnen. De keuze is onder andere gemaakt op basis van de sterke ideeën voor de uitwerking van het verhaal, waarvan de leidraad is gebaseerd op de slogan Think big, start small, move fast.
Het verhaal vertelt de kern van de organisatie, haar payoff en merken en de animaties ondersteunen en visualiseren dit verhaal. Zo symboliseert het vliegtuigje de payoff van Orangina Schweppes Int: denk groot en begin klein. De ontpopping van het vliegtuigje tot een racket, beeld het laatste deel van de payoff uit: Move fast. De rondtrip die gedurende de film wordt geanimeerd is een trip over de wereld, de symbolisatie van het feit dat Orangina Schweppes Int. de wereld als haar playground ziet.
Door het inzetten van 3D animatie heeft de film de sfeer gekregen die door Orangina Schweppes Int. werd beoogd. Er is een zomerse, frisse sfeer gecreëerd die goed aansluit bij de frisdranken.
Binnen de film wordt er gebruik gemaakt van verschillende animatie stylen om het tot een optimaal geheel te brengen. Zo is er gebruik gemaakt van:
Deze aanpak zorgt ervoor dat de woorden van de voiceover worden benadrukt door woorden in de animatie.
Ook de muziek van de film is door ons geproduceerd. De muziek ondersteunt de animaties en versterkt de zomerse sfeer die is bewerkstelligd.
Orangina Schweppes International is een grote speler op de frisdrank markt. De multinational is bekend van haar frisdranken Orangina, Schweppes, dr Pepper en Oasis die wereldwijd bekend en verkrijgbaar zijn.