Google deelt rake klap uit

Google past haar algoritme continu aan om de kwaliteit van haar resultaten te blijven verbeteren en onwenselijke methodieken voor SEO tegen te gaan. Vaak zijn de aanpassingen dusdanig subtiel dat er geen grote veranderingen merkbaar zijn, althans niet in algemene zin. Echter, deze keer heeft de aanpassing grote gevolgen.

Drastische aanpassing

Eind februari heeft Google haar algoritme drastisch aangepast met als doelstelling haar zoekresultaten voor gebruikers zo relevant en zuiver mogelijk te houden. Voor de gebruikers en legitieme zoekmachine marketeers een goede zaak. Voor websites en bedrijven die twijfelachtige methoden op nahouden niet. De allerminst subtiele aanpassing door Google raakt naar schatting namelijk ongeveer 12 procent van alle websites ter wereld!

Google past haar algoritme continu aan om de kwaliteit van haar resultaten te blijven verbeteren en onwenselijke methodieken voor SEO tegen te gaan. Vaak zijn de aanpassingen dusdanig subtiel dat er geen grote veranderingen merkbaar zijn, althans niet in algemene zin. Echter, deze keer heeft de aanpassing grote gevolgen.

Grote groep websites geraakt

De aanpassingen van Google raken een zeer grote groep aan websites, namelijk bijna 12 procent van alle wensites ter wereld! De websites die geraakt worden zijn volgens Google websites die de resultaten proberen te beinvloeden zonder kwalitatieve content aan gebruikers te bieden. Dit moet u zien als content publiceren die enkel de zoekmachine en niet de gebruiker dient. Het doel van Google is simpel: kwalitatieve content (websites) belonen en slechte content ‘straffen’ door de kwaliteit van content en websites mee te nemen / aan te passen in het algoritme. De aanpassing van het algoritme heeft een grote herordening van rankings teweeg gebracht.Dat niet iedereen daar even blij mee is, mag duidelijk zijn.De aanpassingen in het algoritme lijken vooral zeer negatieve effecten te hebben voor zogenaamde content farms, websites die niets anders doen dan content schrijven voor zoekmachines in plaats van gebruikers.

Google’s strijd tegen oneigenlijke zoekmachine marketing gaat onverminderd door. Goolge is continu op zoek naar verbeteringen in het algoritme die kwaliteit van content en links naar websites beoordeelt. De aanpassing die onlangs is gedaan deelt een ongekend grote klap uit websites die zich schuldig maken aan twijfelachtige methoden op het gebied van zoekmachine marketing.

Wilt u goed scoren in zoekmachines met geoorloofde methodieken om resultaat op lange termijn te boeken? Neem dan contact met ons op of lees meer over zoekmachine marketing en zoekmachine optimalisatie.